De Amerikaanse kortingssite Groupon heeft in 2010 een omzetstijging geboekt van maar liefst 727 miljoen dollar. De omzet kwam in 2010 uit op 760 miljoen dollar, tegenover 33 miljoen dollar een jaar eerder. Dat schrijft The Wall Street Journal naar aanleiding van een interne memo die in handen van de zakenkrant kwam.
De stijging is te danken aan de enorme toename van het ledenbestand. Het bestand omvatte eind 2010 vijftig miljoen leden nuit veertig landen, tegenover drie miljoen in 2009. Het bedrijf wil zijn ledenbestand aan het einde van dit jaar verdrievoudigen tot 150 miljoen. In de memo belooft bestuursvoorzitter Andrew Mason het personeel aan het eind van 2011 een omzet van ‘miljarden dollars’. Topman Mason waarschuwde echter voor zelfgenoegzaamheid. ''Rond deze tijd volgend jaar zullen we op weg zijn om een van de grootste technologiemerken van onze generatie te worden of het zal een cool idee blijven van mensen die het moesten afleggen tegen slimmere en harder werkende mensen.''
Het aantal werknemers steeg in 2010 van 120 werknemers tot ruim vierduizend. Omdat meer dan een derde afkomstig was van buiten de Verenigde Staten, waren de buitenlandse activiteiten van Groupon goed voor bijna driekwart van de werkgelegenheid.
‘Omzet Groupon fors gestegen’
Gepubliceerd op 28 februari 2011 om 00:00
Reacties 0