Webshops liften mee op Oscarsucces
Gepubliceerd op 28 februari 2011 om 00:00
Online modeformule Bluefly bood speciale Oscar-jurken aan op de desbetreffende dag en hield klanten via Twitter op de hoogte van de ontwikkelingen op de rode loper. Vervolgens werden er reviews over de outfits op de site geplaatst. Ook kortingssite Gilt Groupe maakte via social media gebruik van de publiciteit rond de awarduitreiking. “Wij maken gebruik van de Oscar buzz door op verschillende twtitterpagina’s een poll te plaatsen, waar consumenten kunnen stemmen op hun favoriete ontwerper. Zij worden vervolgens doorgestuurd naar onze site”, vertelt een woordvoerder van Gilt.
Omdat het aantal consumenten dat televisie kijkt en ondertussen online is sterk stijgt, is het een logisch gevolg dat retailers in toenemende mate gebruik maken van social media bij de Oscar-gerelateerde marketing. Zo zou tijdens de Oscaruitreking in 2010 13,3 procent van de kijkers ondertussen op het web zitten, tegenover 8,7 procent in 2009. Veertig procent van de kijkers die online gingen, bezocht Facebook. Tijdens de Super Bowl uitzending vorige maand werden er door consumenten ruim 38 duizend Twitterberichten over een Chrysler advertentie geplaatst. Meer dan 25 duizend tweets gingen over een Best Buy-advertentie gerelateerd aan de Super Bowl.
Reacties 0