Carrefour gaat zich dit jaar richten op de opkomende markten. Delhaize heeft haar oog heeft laten vallen op de Servische keten Delta Maxi Group. Dat meldt Distrifood.nl.
Carrefour maakte bij het presenteren van de jaarcijfers bekend in 2011 achthonderd winkels te gaan openen in opkomende economieën. De operationele winst steeg, mede dankzij kostenbesparingen en groei in Azië en Latijns-Amerika, met 9,3 procent tot 2,97 miljard euro. Voor 2011 hoopt de retailer ruim 480 miljoen euro aan kosten te besparen.
Delhaize richt zich met de overname van Servische marktleider Delta Maxi Group vooral op Zuidoost Europa. De retailer neemt de supermarktketen over voor 932 miljoen euro. Delta Maxi beschikt over 350 winkels in Servië en nog eens honderd winkels in omringende landen.
Carrefour en Delhaize verkennen nieuwe markten
Gepubliceerd op 4 maart 2011 om 00:00
Reacties 0