Forse groei online shoppers kerstperiode

Nederlandse consumenten kochten tijdens het kerstseizoen het meest via internet in vergelijking met andere Europese consumenten. In Nederland nam de online verkoop in de laatste twee maanden met ruim veertig procent toe. Het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk waren met een stijging van 25 en 24 procent goed voor een twee en derde plek.

Dit meldt onderzoeksbureau CB Richard Ellis (CBRE). Vooral de lagere prijzen, betere leveringen en een groeiend aanbod van webshops droegen bij aan de sterke groei in Nederland. “De toename van de online verkopen laat zien dat er een verschuiving plaatsvindt in het aankoopgedrag van consumenten”, meldt Peter Gold, hoofd van het onderzoeksbureau. Het online shoppen wint aan vertrouwen en online shoppers profiteren van steeds meer internetaanbiedingen.” Toch waren Europese consumenten ook voorzichtiger in hun uitgaven. Dit komt vooral door het slechte weer, hogere btw-tarieven en stijgende prijzen in sommige markten.

Volgens Gold zijn er nog genoeg verbeterpunten voor de online retail. “Internationale retailers kunnen hun verkoop op de Europese markt vergroten, in het bijzonder de Oost-Europese landen. Zo is Polen de snelst groeiende online markt in 2011.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!