Beiersdorf wil hoge ogen gooien met Nivea

Beiersdorf viert de honderdste verjaardag van huidverzorgingstak Nivea met een investering van honderd miljoen euro. Het Duitse concern hoopt het cosmeticamerk zo een impuls te bezorgen. Dat maakte de keten tijdens de presentatie van de jaarcijfers bekend. "De maatregel moet Nivea op lange termijn sterker maken'', aldus topman Thomas Quaas. 

Beiersdorf beperkt zijn kernactiviteiten daarmee vooral tot de huid- en lichaamsverzorging. Naast Nivea heeft Beiersdorf ook andere huidverzorgingsmerken, zoals Eucerin en het luxemerk La Prairie. Beiersdorf noteerde over 2010 een omzetstijging van 7,8 procent tot bijna 6,2 miljard euro. De winst daalde van 380 miljoen euro in 2009 naar 326 miljoen euro.




Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!