Unilever in eindfase lokale strategie

Unilever zit in de afrondende fase van het lokaal managen van merken en begint over twee maanden aan de nieuwe strategie. Dat zegt marketingdirecteur Nils van Dam van Unilever tegen Adformatie. “We zijn nu aan het finetunen. Over twee maanden kunnen we onze merken sneller en handiger lokaal managen.”

Het gaat hierbij om de zogenaamde ‘local jewels’, waaronder merken als Unox, Conimex, Calvé en Bertolli. “De focus ligt op lokale ontwikkeling, zonder daarbij de synergie te verliezen met de ontwikkelingen op internationaal gebied”, zegt Van Dam. Dit is volgens Van Dam duidelijk terug te zien bij Unox, in Nederland het populairste merk van Unilever. “Wereldwijd is Knorr ons grootste soepmerk. Het strategische framework hiervoor wordt internationaal uitgewerkt in Hamburg. Daar doen we bij Unox ons voordeel mee en tegelijkertijd geven we er een lokale invulling aan met de soep-in-zak, een eigen verpakkingsformaat.”

Volgens de marketingdirecteur ontstaat er door de lokalisering van productontwikkelingen een eenvoudigere beslissingsstructuur. “Er is niet langer sprake van een driehoeksverhouding met ook nog een internationale component.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!