Consument spendeert fors meer online

De online consumentenbestedingen zijn het afgelopen jaar met elf procent toegenomen tot ruim 8,2 miljard euro. Dit blijkt uit een onderzoek van Thuiswinkel.org. Webwinkeliers zagen de omzet in producten met zestien procent toenemen, waarbij vooral schoenen en kleding het goed deden.

De groei bij diensten waarvan reizen, hotels en tickets hyet belangrijkst zijn is minder explosief. Deze bleef steken op zes procent. Over het algemeen zit thuiswinkelen in een opwaarts spiraal. Consumenten doen steeds meer online bestellingen. Per online shopper steeg het gemiddeld aantal bestellingen met twintig procent naar 7,4 keer per jaar. Gemiddeld gaf de online consument 890 euro uit over heel 2010.

Wel daalde het bedrag per order, met name door de kleine bestellingen met een lagere orderwaarde, zoals muziek en apps voor smartphones.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!