'Producenten verkleinen verpakkingen’

Voedingsproducenten verkleinen verpakkingen om de lage prijzen in supermarkten te kunnen volhouden. De prijzen van de producten krimpen niet mee. Dat meldde de Britse krant Sunday Times gisteren.

Zo kromp de grote Dairy Milk chocoladereep van Cadbury van 140 naar 120 gram en verkleinde PepsiCo het pak Tropicana sap van 1,75 naar 1,5 liter. Krafts Toblerone kromp van 200 naar 170 gram en Tetley verkoopt nu thee met 88 in plaats van 100 zakjes in de doos. Volgens de krant wordt er zelfs bespaard op de hoeveelheid hondenbrokken in een zak.

Producenten reduceren via deze methode de kosten, zonder psychologische prijsgrenzen te doorbreken. Een Britse expert legt uit dat consumenten schrikken als er duidelijk een hogere prijs staat bij een alledaags product.
Supermarkten hebben volgens de kenners allerlei manieren om producenten onder druk te zetten. Ze schrappen het product nog niet uit het assortiment, maar kunnen het wel uit de promotionele activiteiten weghouden.

Supermarkten hebben volgens de kenners allerlei manieren om producenten onder druk te zetten. Ze schrappen het product nog niet uit het assortiment, maar kunnen het wel uit de promotionele activiteiten weghouden.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!