Consumenten kunnen de kaartjes voor hun favoriete festival nu op Facebook kopen. Het sociale netwerk lanceerde een speciale kassa-applicatie waarmee evenementorganisatoren tickets kunnen verkopen.
De applicatie is ontworpen door het Nederlandse Ticketscript. Het bedrijf krijgt per verkocht kaartje een bepaald bedrag. “We hebben gemerkt dat Facebook één van de meest interessante gratis platforms is om evenementen op te promoten”, vertelt Frans Jonker, ceo van Ticketscript. Toen we in 2006 begonnen, zag je nog dat evenementorganisatoren vaak voor de kaartverkoop verwezen naar de bekende voorverkoopadressen. Het zou me niet verbazen als ze binnen nu en een jaar op hun posters en andere uitingen verwijzen naar hun eigen Facebook-pagina.”
De ceo denkt binnen een jaar de helft van de kaartverkoop van klanten via Facebook gaat. “Nu kunnen we nog bepalen hoe we de consument laten afrekenen, dat kan via betaalmethodes als iDeal of een creditcard. Facebook Credits is nu ook opengesteld voor developers. Dat houden we in de gaten.”
Kaartverkoop nu via Facebook
Gepubliceerd op 21 maart 2011 om 00:00
Reacties 0