H&M advertenties te ‘sexy’ voor het Midden-Oosten

Zweedse fashionretailer H&M heeft zijn kledingadvertenties flink aan moeten passen om aan de regelgeving van het Midden-Oosten te voldoen. De advertenties met daarop supermodel Gisele Bündchen, zouden te weinig aan de verbeelding overlaten, waardoor er stoffen en zelfs shirts aan de afbeeldingen zijn toegevoegd.

Een bezoeker van de fashionsite La Moda Dubai, had de onbewerkte afbeeldingen al gezien en wees de site op de aanpassingen die H&M had gemaakt. “H&M heeft dit waarschijnlijk gedaan om de campagne aan te laten sluiten bij de strikte regelgeving van de GCC markt (Gulf Cooperation Council Countries: Bahrian, Kuwait, Oman, Qatar, Saudi Arabiak, UAE)”, schrijft La Moda Dubai.

Het is niet ongebruikelijk voor retailers als H&M om op basis van morele codes en religieuze overtuigingen verschillende advertenties voor verschillende werelddelen te maken. Volgens critici heeft de retailer dit keer echter een fout begaan, door de afbeeldingen wel heel opvallend te retoucheren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!