Biovlees vaker in de aanbieding

Supermarkten hebben flink meer diervriendelijke aanbiedingen. In de folders van de supermarkten steeg het aantal diervriendelijke aanbiedingen in een jaar tijd met ruim zeventig procent. Er wordt vooral meer geadverteerd met biologisch zuivel en vlees, aldus Wakker Dier.

De eerste drie maanden van dit jaar hadden de tien grote supers samen 114 diervriendelijke aanbiedingen. In de eerste drie maanden van vorig jaar ging het om 66 aanbiedingen. Koploper is Dirk/Bas/Digro, gevolgd door Dekamarkt. Op een gedeelde derde plaats staan Albert Heijn, Plus, Super de Boer en Spar.

Wakker Dier verstaat onder diervriendelijke aanbiedingen vleesvervangers, biologisch vlees, zuivel en eieren (met EKO-keurmerk) en producten met 2 of 3 Beter-Levensterren van de Dierenbescherming.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!