In navolging van Amerika is de Nederlandse markt versneld afscheid aan het nemen van de papieren cadeaubon. De cadeaubon moet steeds vaker plaats maken voor zijn plastic opvolger, de cadeaukaart. Dat stelt winkelketen Primera, die de komende periode tien nieuwe cadeaukaarten aan het assortiment toevoegt.
"Het gaat nu enorm snel, met deze toevoegingen dekken we nagenoeg alle belangrijke segmenten af" aldus Joost Bakker, assortimentsmanager cadeaukaarten. Een grote wens was uit te breiden met het segment mode en het segment slijterijen. Beide (Fashion Cheque en Nationale Slijters Cadeaukaart) zijn voor de zomer in de Primera winkels te koop. Om het segment 'gaming' verder uit te breiden worden gametegoeden van Sony PlayStation in het assortiment opgenomen. Met deze cadeaukaart kunnen gamers geld aan hun PlayStation Network portemonnee toevoegen.
“Hoewel retailers in Nederland achterblijven, is zeker dat deze nieuwe markt heel snel volwassen wordt”, zegt Bakker. Volgens de retailer beginnen AH, Shell en Texaco nu ook met het aanbieden van cadeaukaarten. "Gezien de ontwikkelingen in het buitenland hadden we ook niet anders verwacht. Deze categorie moet echter wel passen bij je functie als formule.”
Cadeaubon maakt plaats voor cadeaukaart
Gepubliceerd op 30 maart 2011 om 00:00
Reacties 0