Warenhuis De Bijenkorf wil meer vierkante meters winkeloppervlakte in Nederland. De keten kan op die manier het aantal luxe merken in het winkelassortiment uitbreiden. Dat zei chief executive Jacob de Jonge woensdag tegenover persbureau Dow Jones.
"We willen het aantal vierkante meters laten groeien naar 130 duizend in 2014, van 115 duizend vierkante meters op dit moment", aldus De Jonge. Zo worden de winkels in Amsterdam, Rotterdam en Den worden uitgebreid. "Dit stelt ons in staat om meer luxe merken te introduceren in onze winkels en we zijn momenteel in gesprek met de eigenaren van merken."
De Bijenkorf introduceerde vorig jaar september in de Amsterdamse vestiging aan de Dam luxe merken als het Franse Hermes en Louis Vuitton. Volgens De Jong ‘een succes’. "Louis Vuitton wil in Europa niet verder uitbreiden, behalve in Nederland."
De Bijenkorf richt zich niet alleen op het uitbreiden van de belangrijkste filialen. De warenhuisketen wil tevens drie kleinere modewinkels in drie Nederlandse steden sluiten. Voorts wordt gezocht naar grotere locaties voor onze winkels in Groningen, Den Bosch en Breda.
De Selfridges Group Limited nam in november 2010 De Bijenkorf over van groep investeringsmaatschappijen waaronder Kohlberg Kravis Roberts (KKR), Cinven Group, Permira en AlpInvest Partners. Selfridges is een en dochteronderneming van het Canadese Wittington Investments Limited.
Meer luxe merken bij Bijenkorf
Gepubliceerd op 31 maart 2011 om 00:00
Reacties 0