Sigarenboer dupe van prijzenoorlog

De prijzenoorlog tussen sigarettenfabrikanten raakt de sigarenboer. Winkeliers stellen dat prijzenstrijd over hun rug wordt gevoerd.

Nadat fabrikant BAT de accijnsverhoging, die op 1 maart is ingevoerd, gedeeltelijk doorvoerde voor premium merk Lucky Strike, deed Philip Morris hetzelfde te doen met zijn merk en marktleider Marlboro. Hierop verlaagde BAT opnieuw de prijs.

“Deze oorlog wordt over de rug van de winkelier gevoerd”, stelt Jos Zuijdwijk, voorzitter van branchevereniging NSO. “Concreet betekent dit voor een gemiddelde detaillist jaarlijks niet 2900 extra marge, maar bijna duizend euro minder.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!