Mysterywebshopper scant webwinkels

Steeds meer retailers maken kennis met de zogenoemde mysterywebshopper. Webwinkels zijn er op dit moment in overvloed, er komen dagelijks nieuwe webwinkels bij. Het bedrijf Mysterywebshopper springt daar op in door webwinkels tegen een vergoeding een webshopscan aan te bieden. Zo kunnen webwinkels ontdekken waar ze goed in zijn, maar ook waar ze beter kunnen.

De mensen achter Mysterywebshopper kwamen op het idee, omdat zij regelmatig klachten hoorden over leveringen die (te)laat of niet compleet zijn. Ook zou er te vaak sprake zijn van slechte communicatie bij een vraag of klacht.

Door middel van zo’n zeventig stellingen koopt mysterywebshopper.nl producten, die ze laten bezorgen en sturen de webwinkels daarover hun bevindingen. Het bedrijf heeft ook een concurrentie-scan geïntroduceerd, waarbij een webwinkelier zijn eigen webwinkel kan vergelijken met die van een ander. “Hoe doet een bepaalde webshop het ten opzichte van zijn directe concurrenten, waar kan hij zichzelf onderscheiden en wat kan onze klant gebruiken van zijn concurrent?” Mysterywebshopper heeft ook de consumentenbond uitgenodigd om zijn webshop te scannen, maar ontving nog geen reactie. “We zijn eigenlijk een beetje teleurgesteld dat de Consumentenbond niet heeft gereageerd. We vragen ons dan ook af of hun webshop de toets der kritiek zou kunnen doorstaan.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!