Miss Etam lanceert eigen webwinkel
Gepubliceerd op 19 april 2011 om 00:00
De retailer bood haar collectie eerder aan op Wehkamp.nl. “Door de verkoop via Wehkamp.nl hadden we een beeld hoe we het online deden”, vertelt Marco Merkx, e-commerce manager bij Miss Etam. “De additionele omzet is voor ons dan ook een belangrijke drijfveer."
Miss Etam behoudt Wehkamp.nl wel als verkoopkanaal naast de eigen webshop. “Het is voor beide partijen succesvol, dus waarom zou je ermee stoppen?”, aldus Merkx. Daarbij denkt hij dat er maar een gedeeltelijke overlap is wat betreft de doelgroep. Driekwart van de klanten op Wehkamp.nl die een product van Miss Etam kopen, zou namelijk generiek naar een bepaald product zoeken, zoals een jas. Zij komen dan uiteindelijk bij een product van Miss Etam uit. “Onze webshop trekt eerder consumenten die specifiek voor Miss Etam komen en dan op zoek gaan naar een jas”, legt Merkx uit.
Reacties 0