Carrefour-topman: AH geen serieuze concurrent

Carrefour topman Lars Olofsson verwacht niet dat Albert Heijn het zijn supermarktketen in België moeilijk zal maken. De tweede Albert Heijn bij onze zuiderburen wordt waarschijnlijk in augustus geopend, maar voor Olofsson is dat geen reden voor paniek. “Ik zie niet in wat Ahold kan bijbrengen op de Belgische markt, maar ik gun ze hun experiment”, vertelt de topman.

Volgens Olofsson spelen de nabijheid en het aanbod de belangrijkste rol bij de winkelkeuze van een consument. Hij maakt zich daarom ook geen zorgen over het prijsimago van Albert Heijn. “Prijs is slechts één van de factoren, en zeker niet de belangrijkste, die een rol spelen bij de keuze van de klant voor een bepaalde winkel.”

Na periode van teleurstellende cijfers, overwoog de supermarktketen eerder uit België te vertrekken. “We stonden op een bepaald moment voor de keuze: een manier vinden om onze activiteiten in België te herlanceren, of er een streep door trekken.” De retailer koos voor een herlancering. “Dat was voor ons een vrij rationele beslissing. We konden echt niet meer op dezelfde weg verder gaan”, legt Olofsson uit. De keuze heeft voor Carrefour zijn vruchten afgeworpen. “We beschikken over gezonde winkels en een gezonde kostenbasis. We willen weer nummer één worden in België.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!