Carrefour-topman: AH geen serieuze concurrent
Gepubliceerd op 19 april 2011 om 00:00
Volgens Olofsson spelen de nabijheid en het aanbod de belangrijkste rol bij de winkelkeuze van een consument. Hij maakt zich daarom ook geen zorgen over het prijsimago van Albert Heijn. “Prijs is slechts één van de factoren, en zeker niet de belangrijkste, die een rol spelen bij de keuze van de klant voor een bepaalde winkel.”
Na periode van teleurstellende cijfers, overwoog de supermarktketen eerder uit België te vertrekken. “We stonden op een bepaald moment voor de keuze: een manier vinden om onze activiteiten in België te herlanceren, of er een streep door trekken.” De retailer koos voor een herlancering. “Dat was voor ons een vrij rationele beslissing. We konden echt niet meer op dezelfde weg verder gaan”, legt Olofsson uit. De keuze heeft voor Carrefour zijn vruchten afgeworpen. “We beschikken over gezonde winkels en een gezonde kostenbasis. We willen weer nummer één worden in België.”
Reacties 0