Nederlandse consument iets pessimistischer

Nederlandse consumenten zijn in april iets pessimistischer geworden dan een maand eerder. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

De index voor het vertrouwen van consumenten daalde in april tot -10 van -8 een maand eerder, toen het vertrouwen ook al iets verslechterde. Het vertrouwen daalde in april volgens het CBS vooral doordat de koopbereidheid afnam. Consumenten vonden met name de tijd voor het doen van grote aankopen duidelijk ongunstiger dan een maand eerder.

Ook over de eigen financiën in de afgelopen twaalf maanden waren consumenten iets negatiever, meldt het statistiekbureau verder. Het oordeel over de financiële situatie in de komende twaalf maanden bleef onveranderd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!