GAP focust op mondiale expansie
Gepubliceerd op 21 april 2011 om 00:00
Volgens ceo Glenn Murphy zijn de recente openingen van GAP in China en Italië het bewijs dat de expansiestrategie van het concern aanslaat. De topman noemt de strategie een unieke combinatie van online, eigen retail, outlet en franchise. “Door de vier 'International business units' samen te voegen, wordt het mogelijk om onze middelen evenwichtig te verdelen, consistent te opereren en sneller te groeien.”
De populariteit van GAP zit vooral in de typisch Amerikaanse uitstraling van het merk, meent Sunnucks. “Daarnaast zijn we flexibel en passen we ons aan aan de lokale markt. Zo kunnen wij een steeds groter marktaandeel verwerven in de kledingsector.”
Tevens heeft het bedrijf bekend gemaakt dat het de formule Old Navy verder gaat expanderen onder leiding van John Ermatiger, die nu nog directeur is van de regio Azië. In 2012 gaat het eerste filiaal van Old Navy, de meer betaalbare kledingformule van de Amerikaanse keten, open in Japan.
Reacties 0