GAP focust op mondiale expansie

GAP heeft haar vier internationale divisies samengevoegd tot één mondiale divisie in Londen. De moderetailer wil zich richten op mondiale expansie en verwacht in 2013 dertig procent van de omzet uit de internationale en online activiteiten te halen. Stephan Sunnucks, die eerder verantwoordelijk was voor de expansie van GAP in Europa, krijgt de leiding over de nieuwe divisie in Londen en is daarmee verantwoordelijk voor alle 530 winkels buiten de VS.

Volgens ceo Glenn Murphy zijn de recente openingen van GAP in China en Italië het bewijs dat de expansiestrategie van het concern aanslaat. De topman noemt de strategie een unieke combinatie van online, eigen retail, outlet en franchise. “Door de vier 'International business units' samen te voegen, wordt het mogelijk om onze middelen evenwichtig te verdelen, consistent te opereren en sneller te groeien.”

De populariteit van GAP zit vooral in de typisch Amerikaanse uitstraling van het merk, meent Sunnucks. “Daarnaast zijn we flexibel en passen we ons aan aan de lokale markt. Zo kunnen wij een steeds groter marktaandeel verwerven in de kledingsector.”

Tevens heeft het bedrijf bekend gemaakt dat het de formule Old Navy verder gaat expanderen onder leiding van John Ermatiger, die nu nog directeur is van de regio Azië. In 2012 gaat het eerste filiaal van Old Navy, de meer betaalbare kledingformule van de Amerikaanse keten, open in Japan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!