'Retail steeds actiever in online klachtoplossing'
Gepubliceerd op 21 april 2011 om 00:00
Retailers pikken de klachten op de online radar op en benaderen de klant persoonlijk. Slechte service zou voor de bedrijven één van de grootste imagokillers zijn. Bovendien blijven online klachten voor eeuwig online als ze niet opgelost worden.
Belcompany had met 68 procent het hoogste oplossingspercentage, gevolgd door Kijkshop met zestig procent. V&D staat op de derde plaats met 56 procent. En de oplossingsgerichtheid van The Sting en DA drogisterij zijn goed voor een vierde en een vijfde plaats.
Klachtenradar QQLQ.nl werd geboren toen de oprichter geen gehoor kreeg bij zijn telecomprovider. Door zijn klacht hoog in Google te plaatsen wist hij de aandacht van het bedrijf op zich te vestigen, met als doel om tot een oplossing te komen. Het was het begin van het inmiddels bij veel bedrijven bekende QQLQ.nl. Op de site kunnen consumenten een klacht plaatsen over elkaar denkbaar bedrijf, met als voorwaarde dat men contactgegevens deelt om bedrijven de kans te geven persoonlijk contact op te nemen.
Reacties 0