Twitter geen omzetprikkel

De inzet van social media levert mkb’ers vooral naamsbekendheid op. Omzetverhoging door gebruik van Facebook, Hyves en Twitter is maar voor weinig ondernemers weggelegd. Dat stelt economisch beleidsonderzoeksbureau EIM.

Een derde van de bedrijven die social media inzetten, doet dit met het doel de omzet te verhogen. Rum de helft van hen slaagt hier in, met zo’n twaalf procent meer inkomsten.

Het EIM adviseert de doelstellingen duidelijke te formuleren en de inzet van een bijpassende digitale mix. De combinatie van social media met bijvoorbeeld website, e-mail, nieuwsbrieven, apps en sms verhoogt de kans op succes, aldus EIM.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!