Nederlander minder trouw aan gevestigde merken
Gepubliceerd op 27 april 2011 om 00:00
“Vertrouwen komt te voet en gaat te paard”,stoft Reader’s Digest-hoofdredacteur Oele Steenks een cliché af. “Je ziet dat het behouden van een verworven koppositie moeilijker is dan ooit. In de strijd om de gunst van de consument moeten merken alle zeilen bijzetten.” Het blad onderzoekt jaarlijks op Europees niveau de merkvoorkeur van consumenten voor verschillende productcategorieën, waaronder auto’s, computers, banken, verzorgingsproducten en reisorganisaties.
Volgens de resultaten zou V&D als warenhuis beter uit de test komen dan HEMA, terwijl Blue Band het in de categorie margarine het tegen Becel aflegt. Bij de opticiens en audiciens was geen sprake van grote verschillen. Brillenspeciaalzaak Pearle heeft de Nederlandse consument net meer voor zich weten te winnen dan Hans Anders en hoortoestelspecialist Schoonenberg scoort net wat hoger dan Beter Horen. Tenslotte wint Royal Canin het in de categorie dierenvoeding van Whiskas, Eukenuba en Pedigree Pal.
Reacties 0