Batavia Stad wil kwaliteit

Outletcentrum Batavia Stad heeft de wind in de zeilen. Het merkendorp is één van de grootste publiekstrekkers van het land, zag in vier jaar tijd zijn omzet verdubbelen en wacht in 2012 een uitbreiding van 100 naar 125 winkels.

Aan de basis van dit succes staan general manager Gerben Boomsma en marketing manager Natalia de Smalen. Het tweetal gaat in het meinummer van RetailTrends, dat vandaag verschijnt, onder meer in op de herpositionering van het centrum, de heiligverklaring van het commerciële belang en de Batavia Stad Academy.

Een van de eerste zaken die Boomsma na zijn aantreden begin 2007 tegen het licht hield was het imago van Batavia Stad. “We wilden af van het stempel ‘koopjescentrum’. In plaats van een plek waar je goedkope spullen kunt krijgen, moest het outletcentrum een plaats worden waar veel merken uit het middenhoge segment verkrijgbaar zijn. Het gaat hier om kwaliteit”, legt Gerben Boomsma uit.

Ook de winkelinrichting kreeg aandacht, ‘want veel merken zagen de winkels vooral als een goede manier om van hun producten af te komen en besteedden weinig aandacht aan presentatie en sfeer op de winkelvloer’, vertelt Natalia de Smalen: “Maar dat verandert positief. Steeds meer winkels krijgen de aandacht die ze in de reguliere winkelstraat ook zouden krijgen en wij stimuleren dat.”

Rectificatie:
In de publicatie over Batavia Stad is twee keer ten onrechte het jaartal 1991 gebruikt. Daar waar 1991 staat, moet 2001 gelezen worden. De fout komt voor in de volgende zinnen:

- ‘Uiteindelijk spoelde dit concept in 1991 (moet zijn: 2001) via Groot-Brittannië aan, aan de boorden van het IJsselmeer in Lelystad.’

- ‘Stable International, dat gespecialiseerd is in de ontwikkeling van winkelvastgoed en verhuur, initieerde en ontwikkelde Batavia Stad in 1991 (moet zijn: 2001).’


Het gehele interview leest u in het vandaag verschenen meinummer.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik
hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!