Rakuten doet een gooi op Europese markt

Het Japanse Rakuten wil de Europese markt betreden door succesvolle Europese e-commerce bedrijven over te nemen. Rakuten hoopt zo concurrentie te bieden aan Amazon en eBay. Dat zegt Pierre Kosciusko-Morizet, verantwoordelijk voor de Europese expansie van Rakuten. “Er is bereidheid flink te investeren en afgressief te groeien.”

De Japanse speler wil winkelplatformen openen op grotere Europese online markten, en daar plaats bieden aan verschillende online-retailers. Rakuten Ichiba is hier een voorbeeld van. In het online warenhuis staan producten van 22.000 verschillende retailers. Rakuten verdient hieraan door verkoopcommissies en value-addes services zoals de uitgifte van creditcards en diensten in de reisbranche.

De keten betrad afgelopen jaar ook de Amerikaanse en de Chinese e-commerce markt, door respectievelijk Buy.com over te nemen en een meerderheidsbelang te nemen in het Chinese Lekution.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!