Walmart-topman: consumentenuitgaven onder druk

Door een stijging in de olieprijzen en de toenemende inflatie staan de Amerikaanse consumentenuitgaven onder druk. Dat zegt Mike Duke, ceo van Walmart.

Volgens ‘s werelds grootste retailer kopen consumenten nu vaker aan het begin van de maand, wanneer zij hun loon hebben ontvangen. “Aan het eind van de maand komen onze klanten geld te kort, kopen ze kleinere verpakkingen en minder luxe artikelen”, laat Duke weten.

Consumenten, die nog steeds te maken hebben met een werkloosheidspercentage van negen procent, zien volgens Duke ook de kosten voor voedsel en bijvoorbeeld elektronica stijgen. “Klanten zijn daarom meer gefocust op de prijs/kwaliteitsverhouding, en gebruiken technologie als smartphones om prijzen te vergelijken als ze in de winkel staan.”

De retailer gaat zich nu extra focussen op vaste lagen prijzen en een breed assortiment om zo de daling in de verkopen tegen te gaan. Dit terwijl de retailer eerder aangaf kleinere winkels te gaan openen en alleen bij bepaalde producten vaste lage prijzen door te gaan voeren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!