Tijdens het congres Elsevier Retail Summit op dinsdag 7 juni staat de merkwaarde van retailers centraal. Topmanagers leggen deze middag uit hoe zij met succes de recessie het hoofd hebben geboden. En dat zonder zich uitsluitend te fixeren op het prijsimago. Hun grotere slagkracht en wendbaarheid is te danken aan het feit dat zij hun merkwaarden tot in de haarvaten van de bedrijfsvoering hebben doorgevoerd.
De bekendste ranking op het gebied van merkwaarde is die van Interbrand. Hieruit blijkt dat merken die merkwaarde hebben ingeleverd, over het algemeen in hun prijzen hebben gesneden. Zij zijn de focus op het merk kwijtgeraakt en/of zij hebben hun merk niet vernieuwd doordat investeringen of innovaties achterwege zijn gelaten.
Elsevier Retail Summit presenteert onder andere Barbara Turf, ceo en president van Crate&Barrel. Zij spreekt over de expansiestrategie van het Amerikaanse lifestyle merk. En Marc van Eck, managing partner van BusinessOpeners gaat in op de vraag: Hoe creëer je duurzame waarde voor retailmerken? Klik hier voor het volledige programma.
Het evenement is exclusief toegankelijk voor directie en topmanagement van retailorganisaties. Aanvragen van andere organisaties worden slechts bij uitzondering en na overleg gehonoreerd. Meer informatie over inschrijven? Klik hier.
De merkwaarde van retailers
Gepubliceerd op 3 mei 2011 om 00:00
Reacties 0