Scheveningen komt met eigen vismerk

Vissers in Scheveningen introduceren een eigen merk om meer te verdienen aan hun vangst. De zogenoemde Scheveninger ’Best’ wordt op bestelling gevangen en buiten de klok van de visafslag geleverd, meldt de Financiële Telegraaf.

De Scheveninger ’Best’ moet borg staan voor kwaliteit en versheid, maar ook aantonen dat de vis op een verantwoorde manier is gevangen. De vissoorten die worden aangevoerd zijn schol, tong, kabeljauw, rode poon, mul en inktvis.

De zeven kotters die worden ingezet maken gebruik van vistechnieken die ongewenste bijvangst verminderen en de zeebodem minder in beroering brengen. De vis die onder het merk wordt aangevoerd is dagvers. Bovendien komt ook vissoep met het nieuwe merk op de markt.

Het project is mede mogelijk dankzij een subsidie in het kader van het Nederlandse Operationeel Programma 'Perspectief voor een duurzame visserij'. Het wordt medegefinancierd uit het Europees Visserij fonds.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!