Britse retailers steunen Indiase fabriekswerkers

New Look en Primark hebben een project opgezet om Indiase fabriekswerkers een bankrekening te verschaffen. De ketens werken samen met het Indiase bedrijf Geosansar, dat in opdracht van de Indiase bank de lagere klasse helpt om spaarrekeningen te openen. Geosansar heeft sindsdien al 58 duizend nieuwe rekeningen en kiosken geopend.

De mensen met lagere inkomens werden in het verleden geweigerd door banken, omdat het openen van een rekening veel kost, en deze klanten weinig geld opleveren. “We willen dat het bankwezen zich ook openstelt voor de laagste twee kasten in India”, vertelt Ramesh Surapuraju. “Niemand in India wil met arme en slecht geklede mensen praten. Wij willen een organisatie opbouwen die deze mensen een hand toereikt.”

In de kiosken van Geosansar zitten mensen die de burgers uitleggen hoe het bankwezen werkt en wat de voordelen zijn van sparen. In de kiosken worden ook levensverzekeringen aangeboden en klanten krijgen begeleiding in het overschrijven van geld naar een andere rekening.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!