Sainsbury’s mikt op non food

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat nadrukkelijk inzetten op non food. De formule wil dat in 2020 veertig procent van de omzet wordt gerealiseerd door de verkoop van kleding en andere non foodproducten. Dat zei bestuursvoorzitter Justin King woensdag bij de presentatie van de jaarcijfers.

Sainsbury’s werkt momenteel aan een grootschalige introductie van nieuwe producten. In de winkels wordt daarvoor extra ruimte gemaakt. De non foodverkopen groeien drie keer zo hard als die van food, aldus King.

In het gebroken boekjaar 2010/2011, dat liep tot 19 maart, boekte het winkelbedrijf een winst voor belastingen van 827 miljoen Britse pond. Dat is 12,8 procent meer dan het boekjaar daarvoor. De autonome verkopen groeiden met 2,3 procent. Het marktaandeel van de supermarktketen steeg van 16,1 naar 16,3 procent. De totale omzet nam met 7,1 procent toe tot 23 miljard Britse pond.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!