Disney Store gaat zich focussen op wereldwijde expansie door nog dit jaar veertig vestigingen te openen. Disney Store schroeft het aantal vestigingen daarmee flink op, aangezien de retailer eerder aangaf in 2011 25 winkels te openen. “We richten ons bij de zoektocht naar het juiste filiaal vooral op winkelcentra”, zegt Paul Gainer, Disney Store’s senior vice president. “Daarnaast zijn we ook aan het kijken naar toplocaties in winkelstraten.”
Disney Store heeft sinds 2008 een forse metamorfose ondergaan. In dat jaar nam Walt Disney de keten van Children’s Place Retail Stores over. Sindsdien heeft Disney zijn winkels verkleind tot 4500 vierkante meter, qua oppervlakte ongeveer de helft van de vorige filialen. Ook vestigt de retailer zich nu in winkelcentra op plekken waar veel kinderen te vinden zijn, bijvoorbeeld in de buurt van horecagelegenheden die zich op kinderen richten.
De focus van Disney Store op betere winkelcentra onderstreept een trend van retailers met uitbreidingsplannen. Zij richten zich vooral op kwaliteitscentra waardoor minder populaire winkelcomplexen met leegstand te maken krijgen. “"Zwakkere winkelcentra moeten hun zoektocht naar huurders vervolgen”, zegt Robert Taubman, ceo van Taubman Centers, eigenaar van 26 luxe winkelcentra. “Retailers investeren hun kapitaal liever in hun beste kansen.”
Disney zet in op expansie
Gepubliceerd op 25 mei 2011 om 00:00
Reacties 0