Disney zet in op expansie

Disney Store gaat zich focussen op wereldwijde expansie door nog dit jaar veertig vestigingen te openen. Disney Store schroeft het aantal vestigingen daarmee flink op, aangezien de retailer eerder aangaf in 2011 25 winkels te openen. “We richten ons bij de zoektocht naar het juiste filiaal vooral op winkelcentra”, zegt Paul Gainer, Disney Store’s senior vice president. “Daarnaast zijn we ook aan het kijken naar toplocaties in winkelstraten.”

Disney Store heeft sinds 2008 een forse metamorfose ondergaan. In dat jaar nam Walt Disney de keten van Children’s Place Retail Stores over. Sindsdien heeft Disney zijn winkels verkleind tot 4500 vierkante meter, qua oppervlakte ongeveer de helft van de vorige filialen. Ook vestigt de retailer zich nu in winkelcentra op plekken waar veel kinderen te vinden zijn, bijvoorbeeld in de buurt van horecagelegenheden die zich op kinderen richten.

De focus van Disney Store op betere winkelcentra onderstreept een trend van retailers met uitbreidingsplannen. Zij richten zich vooral op kwaliteitscentra waardoor minder populaire winkelcomplexen met leegstand te maken krijgen. “"Zwakkere winkelcentra moeten hun zoektocht naar huurders vervolgen”, zegt Robert Taubman, ceo van Taubman Centers, eigenaar van 26 luxe winkelcentra. “Retailers investeren hun kapitaal liever in hun beste kansen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!