Pincode bij pakketlevering

Dynalogic heeft een nieuwe identificatiemethode ontwikkeld voor het verzenden van producten. Een viercijferige code moet ervoor zorgen dat het pakket bij de juiste persoon komt. De klant hoeft zich dan niet meer op andere wijze te legitimeren.

De logistieke dienstverlener hoopt dat op deze manier verzending van kostbare artikelen, aangetekende stukken of persoonlijke producten makkelijker verzonden kunnen worden. Bovendien zou het Dynalogic flink wat tijd en kosten besparen.

De code wordt na de bestelling per e-mail of smsbericht naar de consument verzonden. Vervolgens geeft de bezorger het pakket alleen af wanneer de ontvanger de juiste pincode intikt op de handcomputer. “Dat hoeft niet per se de gedresseerde te zijn”, vertelt Rudi Oudejans van Dynalogic. “Het mag ook een familielid of buurman zijn die de code heeft doorgekregen.”

Aan de verzending met de zogeheten Dynalogic Signcode zijn wel extra kosten voor de webwinkelier verbonden. De standaardprijs wordt gemiddeld een paar euro duurder. “We maken afspraken op maat met klanten en kijken daarbij onder meer naar hun volumes.”

TNT startte onlangs ook met een dergelijke methode, CheckPay. Bij CheckPay wordt het pakket pas na het invoeren van de juiste pincode aan de klant afgegeven. Bovendien vloeit het orderbedrag op dat moment van de derdenrekening naar de rekening van de e-tailer. |

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!