Consumenten kopen vooral sigaretten van Marlboro en energiedrank van Red Bull in tankstations. De producten waren ook de afgelopen jaren het meest geliefd onder pompbezoekers.
Dat blijkt uit de jaarlijkse Petrol merken top-20 van marktonderzoekbureau SymphonyIRI. Volgens het bureau hebben de tankstations een matig jaar gedraaid. Zo is de gemeten slechts met één procent toegenomen tot 2,1 miljard euro. Dit is vooral te wijten aan de verhoogde accijns op tabaksproducten. Toch zijn de tabaksproducten nog steeds favoriet onder pompbezoekers; in de Petrol merken top-20 zijn zeventien tabaksmerken te vinden. Marlboro voert de lijst aan met een omzet van 520 miljoen euro. Wanneer tabak niet wordt meegerekend, wint Red Bull aan populariteit. De omzet van het energiedrankje steeg met twaalf procent. Coca-Cola en ijsmerk Ola behielden de tweede en derde plek. Mentos is een nieuwkomer in de top-20 exclusief tabak. Het merk introduceerde het afgelopen jaar meerdere succesvolle producten.
Tankshops verkopen vooral Marlboro
Gepubliceerd op 25 mei 2011 om 00:00
Reacties 0