M&S voert nieuw winkelconcept in

Marc Bolland van retailketen Marks & Spencer laat de inrichting van de filialen aan de winkelmanagers over. Dat liet de topman weten bij de presentatie van de jaarcijfers. Vanaf de tweede helft van 2011 mogen managers van de Marks & Spencer filialen de zaak naar eigen inzicht inrichten. Volgens Bolland is het voor het eerst dat winkels zich niet aan het unieke M&S-concept hoeven te houden.

De retailer gaat zich tevens focussen op internationalisering en e-commerce. Het afgelopen jaar groeide de keten op internationaal niveau met 6,5 procent, terwijl het groeipercentage van het gehele concern lager lag. De internetinkomsten stegen met 31 procent. M&S maakte eerder deze maand bekend de positie van haar huismerk te willen versterken. De keten heeft de Nederlandse ontwerper Marcel Wanders ingehuurd om de huisartikelen een frissere uitstraling te geven.

Lees ook: Marks & Spencer maakt comeback in Nederland

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!