Tesco steeds populairder in UK

Tesco heeft zich op de nummer drie weten te plaatsen van de lijst met best bezochte webwinkels in het Verenigd Koninkrijk. Amazon Europe en Argos behielden respectievelijk de eerste en tweede plek, maar Tesco steeg twee plekken en is daarom een nieuwe speler binnen de top drie. Dat blijkt uit een rapport van e-tailorganisatie Interactieve Media in Retail Groep (IMRG).

elektronica en boeken detailhandelaar Play.com werd daardoor van de derde naar de vierde plek verstoten. Volgens IMRG hebben werden vooral webwinkels in de categorieën kleding en accessoires, voedsel en alchohol het best bezocht. Online warenhuizen zijn nu goed voor achttien procent voor alle bezoeken aan webwinkeliers in het Verenigd Koninkrijk. "Het afgelopen jaar hebben vooral warenhuizen en fashion retailers hun online capaciteit verhoogd om zo de verkopen te stimulere.”, Robin Goad, directeur van Experian Hitwise, een bedrijf dat online traffic opmeet. “Ook verkopers van tuinmeubelen konden het afgelopen kwartaal veel bezoekers op hun website verwelkomen. Door het warme weer is de vraag naar barbecues bijvoorbeeld fors gestegen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!