Unilever voert toch prijsverhogingen in China

Unilever heeft ondanks de forse boete van het Chinese planbureau toch prijsverhogingen in China doorgevoerd. Volgens de Chinese krant Guangzhou Daily zou Unilever aan supermarktmedewerkers hebben verteld dat de prijzen van shampoo en douchegel met ongeveer 10 procent worden verhoogd. De levensmiddelenproducent kondigde de prijsverhogingen eerder al aan, maar kreeg toen een boete van omgerekend 211.000 euro van het Chinese planbureau. De plannen zouden de inflatieverwachting voor consumenten versterken, wat voor verstoring in de markt zorgt.

Unilever heeft niet gereageerd op de berichten, maar liet eerder weten dat het te kampen heeft met hogere kosten door de stijgende grondstofprijzen. De producent zegt deze prijsverhogingen alleen in bepaalde producten door te zullen berekenen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!