‘Inzet folder zeer effectief’

De folder is nog steeds een belangrijk instrument in het aankoopproces. Dat blijkt uit onderzoek dat dr. Ed Peelen samen met onderzoeksbureau Team Vier heeft gehouden.

De onderzoeksresultaten zijn gisteren in Haarlem gepresenteerd tijdens de Dag van de Brievenbusreclame, een congres dat jaarlijks wordt georganiseerd door de CustomerMediaCouncil.

Dertig procent van de aankopen die bij retailers worden gedaan komen voort uit het bekijken van folders. Daarmee is de folder het effectiefste communicatie-instrument dat een bedrijf of merk kan inzetten, zo melden de onderzoekers. Ondersteuning door internet, relatiemedia, emailmarketing en andere communicatie-uitingen heeft ongetwijfeld invloed.

Retailers geven aan dat grofweg vijftig procent van hun mediabudget naar de folder gaat.
Gemiddeld besteedt een retailer 3,8 miljoen euro per jaar aan de folder. Vijf procent van de gebruikers zit op een budget boven tien miljoen euro. Uit het onderzoek blijkt vooral het economisch belang van de folder voor de economie binnen retail.
RetailNews

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!