De folder is nog steeds een belangrijk instrument in het aankoopproces. Dat blijkt uit onderzoek dat dr. Ed Peelen samen met onderzoeksbureau Team Vier heeft gehouden.
De onderzoeksresultaten zijn gisteren in Haarlem gepresenteerd tijdens de Dag van de Brievenbusreclame, een congres dat jaarlijks wordt georganiseerd door de CustomerMediaCouncil.
Dertig procent van de aankopen die bij retailers worden gedaan komen voort uit het bekijken van folders. Daarmee is de folder het effectiefste communicatie-instrument dat een bedrijf of merk kan inzetten, zo melden de onderzoekers. Ondersteuning door internet, relatiemedia, emailmarketing en andere communicatie-uitingen heeft ongetwijfeld invloed.
Retailers geven aan dat grofweg vijftig procent van hun mediabudget naar de folder gaat.
Gemiddeld besteedt een retailer 3,8 miljoen euro per jaar aan de folder. Vijf procent van de gebruikers zit op een budget boven tien miljoen euro. Uit het onderzoek blijkt vooral het economisch belang van de folder voor de economie binnen retail.
RetailNews
‘Inzet folder zeer effectief’
Gepubliceerd op 27 mei 2011 om 00:00
Reacties 0