De prijzen van de producten in de eerste Canadese Target vestigingen zijn nog niet vastgesteld. De retailer opent in Canada 105 winkels met als motto ‘Verwacht meer, betaal minder’. Met het vaststellen van de prijzen wil de discounter daarom rekening houden met het prijsniveau van de lokale markt. Veel Amerikaanse retailers maken hun producten in Canadese vestigingen net wat duurder. Een strategie die Canadese consumenten niet onopgemerkt is gebleven. Of Target dezelfde strategie gaat voeren is vooralsnog onbekend.
De eerste vestigingen van de retailer worden verspreid over tien provincies van Canada. In het voorjaar van 2013 start Target met het openen van de rest van de winkels, waardoor het totaal in Canada uitkomt op 105 vestigingen. De prijsvechter wil op dat moment ook een website in het land openen, maar de mogelijkheid om online te shoppen blijft voorlopig nog uit.
De retailer hoopt op een warm welkom in het land. Volgens onderzoek zou zeventig procent van de Canadese consumenten wel eens van Target gehoord hebben. Elf procent geeft aan het afgelopen jaar bij Target te hebben gewinkeld, en dertigduizend consumenten bezitten een Target Red Card, een Target creditcard die klanten vijf procent extra korting biedt.
Target onduidelijk over Canadese prijsbeleid
Gepubliceerd op 31 mei 2011 om 00:00
Reacties 0