De Nederlandse websites Fashionmash, Bagmash en Shoemash gaan hun heil zoeken in het buitenland. Consumenten kunnen op de online winkelplatforms, die geïnspireerd zijn op de film The Social Network, aangeven of een kledingstuk ‘hot’ of ‘not’ is. Volgens de oprichters achter de modemash-websites zou er ook in Amerika, Engeland en Duitsland vraag zijn naar dergelijke platforms.
Het idee achter de modemash websites komt van de film de Social Network, waarin bezoekers van Facemash twee gezichten zien en vervolgens op het ‘mooiste’ gezicht moeten klikken. “Op onze website zien bezoekers steeds twee producten in plaats van gezichten”, zegt Melvin Bostelaar van het modebedrijf. “Consumenten kunnen de artikelen, bijvoorbeeld schoenen, aanmerken als ‘hot’ of ‘not’. Hierdoor leidt de mash-machine de bezoeker altijd naar de ideale schoen.”
Deze ‘ideale’ schoen kan de consument vervolgens aanschaffen in verschillende webshops, zoals Wehkamp of Asos. Wanneer de sites in het buitenland worden gelanceerd, is nog niet bekend.
Mashwebsites naar het buitenland
Gepubliceerd op 31 mei 2011 om 00:00
Reacties 0