Mashwebsites naar het buitenland

De Nederlandse websites Fashionmash, Bagmash en Shoemash gaan hun heil zoeken in het buitenland. Consumenten kunnen op de online winkelplatforms, die geïnspireerd zijn op de film The Social Network, aangeven of een kledingstuk ‘hot’ of ‘not’ is. Volgens de oprichters achter de modemash-websites zou er ook in Amerika, Engeland en Duitsland vraag zijn naar dergelijke platforms.

Het idee achter de modemash websites komt van de film de Social Network, waarin bezoekers van Facemash twee gezichten zien en vervolgens op het ‘mooiste’ gezicht moeten klikken. “Op onze website zien bezoekers steeds twee producten in plaats van gezichten”, zegt Melvin Bostelaar van het modebedrijf. “Consumenten kunnen de artikelen, bijvoorbeeld schoenen, aanmerken als ‘hot’ of ‘not’. Hierdoor leidt de mash-machine de bezoeker altijd naar de ideale schoen.”

Deze ‘ideale’ schoen kan de consument vervolgens aanschaffen in verschillende webshops, zoals Wehkamp of Asos. Wanneer de sites in het buitenland worden gelanceerd, is nog niet bekend.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!