Flink aantal klachten campagne Suitsupply

De Reclame Code Commissie kreeg vorig jaar de op één na meeste klachten voor de seksueel getinte reclamecampagne Shameless van Suitsupply. Dat schrijft Fashion United op haar site. In totaal kreeg de commisie 114 identieke klachten binnen over de campagne, van mensen die de foto's schaamteloos vonden.

"Klaagster stoort zich er aan dat zij door de billboards, die op drukke verkeerspunten staan, ongevraagd wordt geconfronteerd met seks", aldus het jaarverslag van de commissie. De Reclame Code Commissie oordeelde dat de reclameuiting niet in strijd was met goede smaak en het fatsoen of de goede zeden. De billboards verdwenen niet, maar de foto's van Carli Hermès zijn wel van Facebook verwijderd.

In Londen werden de billboards van Suitsupply wel verboden. Nadat er twintig klachten over waren binnengekomen moest de pakkenspecialist de borden weghalen. Voor de poster van de film 'Sint' ontving de commissie de meeste klachten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!