Bloemen en planten doen het goed in de supermarkt

Een bloemen- en plantenafdeling in de supermarkt trekt veel klanten. De supermarkt is een belangrijke speler geworden op het gebied van bloemen en planten, mede dankzij de groeiende gemakstrend en de beter houdbaarheid. In 2003 had de supermarkt een aandeel van 2,5% op de boomkwekerijmarkt, zo blijkt uit cijfers van het Productschap Tuinbouw. Ook blijkt dat vaste planten met een aandeel van 39% voor de supermarkt de belangrijkste productgroep vormen. Volgens diverse supermarkteigenaren is de sierteelt niet meer weg te denken uit de supermarkt. Volgens Gert Kas van Sunflowers Westland, leverancier van bloemen en planten bij zo`n 90 supermarkten, maken bloemen 65% uit van de producten die worden aangeboden aan de supermarkten. Van de resterende 35% hebben kamerplanten het grootste aandeel, gevolgd door tuinplanten. De handelaars in bloemen en planten laten de hoeveelheid aangeboden producten afhangen van onder meer verwachtingen over het aantal klanten dat die week de supermarkt zal bezoeken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!