Amazon lanceert AmazonLocal, waar elke dag lokale deals worden aangeboden. ’s Werelds grootste online retailer koppelde haar naam aan de dagelijkse service, een dag nadat Groupon bekend maakte de beurs op te gaan.
De site is alleen nog beschikbaar in Idaho. Om de kortingssite in werking te stellen heeft Amazon een deal gesloten met daily-deal provider LivingSocial. "AmazonLocal zal zo snel mogelijk in andere staten beschikbaar zijn”, zegt een woordvoerder van LivinSocial. “Wij kunnen helpen om Amazon’s miljoenen klanten en de duizenden lokale retailers samen te brengen.”
De AmazonLocal pagina voor retailers geeft aan dat Amazon meer dan 120 miljoen actieve klanten heeft. De webwinkelgigant belooft deze klanten elke dag een e-mail te sturen met daarin een deal. Amazon geeft aan de winkeliers alleen een vergoeding te betalen wanneer klanten daadwerkelijk via Amazon een deal aanschaffen.
Lokale detailhandelaren zouden waarde ondervinden door zichzelf met het merk Amazon te associëren. De retailer werd dit jaar door marketing- en brandingbedrijf Interbrand uitgeroepen tot meest waardevolle online-retail merk.
Amazon biedt dagelijkse deals
Gepubliceerd op 6 juni 2011 om 00:00
Reacties 0