'E-commerce markt stijgt tot 1,4 biljoen dollar'
Gepubliceerd op 9 juni 2011 om 00:00
Daaruit blijkt dat e-tailers zich ten eerste af moeten vragen in welke landen of regio’s ze willen verkopen. Retailers moeten daarbij rekening houden met de verbindingsmogelijkheden, leveringsdiensten en betalingssystemen in het land. Bovendien moet er gekeken worden naar de bestaande e-commerce. “Dit is de beste indicator van potentieel online succes”, luidt het verslag.
E-tailers moeten tevens overwegen in hoeverre en op welke manier ze zich gaan aanpassen aan de lokale smaak. Cisco stelt dat kernfuncties, zoals branding, technologieplatforms en sitenavigatie het best beheerd kunnen worden vanuit de hoofdzetel van de retailer. Taken als het beheren van leveringscontracten, betalingsovereenkomsten en online merchandising en marketing kunnen daarentegen het best op lokaal niveau plaatsvinden.
Het bureau meent dat het uitbreiden op internationaal niveau voor hoofdpijn kan zorgen, maar die wordt overtroffen door de potentiële winst. Cisco schat dat de VS, Groot Brittannië en Japan in 2015 goed zijn voor 53 procent van de e-commerce, maar geeft ook aan dat de online markt in landen als Spanje, Brazilië, China, Rusland en Mexico jaarlijks met 26 procent zal groeien.
Reacties 0