'Social media stimuleert omzet'

Steeds meer organisatie gebruiken sociale media om nieuwe klanten binnen te halen. Dit blijkt uit onderzoek wat Regus hield onder meer dan zeventienduizend managers en bedrijfseigenaren in tachtig landen.

In 2010 haalde 48 procent van de Nederlandse bedrijven nieuwe klanten binnen via sociale netwerken. Momenteel is dit percentage al gestegen tot 57 procent. Wereldwijd zet 52 procent van de bedrijven sociale media in als kanaal om contacten te onderhouden met bestaande klanten en hen te informeren. In Nederland is dit percentage zelfs 61 procent.

63 procent van de Nederlanse bedrijven moedigt zijn werknemers aan deel te nemen aan sociale netwerken als LinkedIn. Wereldwijd ligt dit percentage op 53 procent. Van de Nederlandse bedrijven besteedt 41 procent tot twintig procent van hun marketingbudget aan social media.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!