Consumentenmarketing staat bij de ruim 170 grotere Nederlandse food en non foodretailers bovenaan de lijst van speerpunten voor 2011. Dit blijkt uit het GfK Top Topics Retail-brancherapport 2011 dat in samenwerking met ING Retail Jaarprijs tot stand is gekomen. Het rapport werd gepresenteerd tijdens het recente, voor het eerst gehouden ING Retail Jaarprijs Top Topics Debat in de Beurs van Berlage.
Consumentenmarketing is voor één op de twee leden van de retaildirecties het belangrijkste thema. In zowel de food- als de non foodmarkt wordt dit thema op de voet gevolgd door product-, merk- en formuleaanbod. Binnen de foodmarkt staat het topic ‘concurrentieveld’ op de derde plaats. Bij de non-foodretailers staat dit onderwerp op de zevende plaats en wordt meer belang toegedicht aan de topics markt- en consumenteninzichten.
Het gehele verhaal is te lezen in het juninummer van RetailTrends. Een introductieabonnement op RetailTrends? Klik hier.
Hoofdrol voor consumentenmarketing
Gepubliceerd op 14 juni 2011 om 00:00
Reacties 0