Retailers in India zijn flink in hun producten aan het korten om zo marktaandeel te vergaren. Eerder richtten de retailers zich vooral op een groot aanbod tegen een lage prijs, maar door het succes van zogenoemde private labels hebben de ketens besloten minder producten op de markt te brengen.
Retailers als Reliance Retai, RPG’s Spencer’s Retail en Landmark Group lanceerden in 2010 fors minder producten dan in 2009. “We zijn ons productportfolio flink aan het rationaliseren”, zegt Thomas Varghese, ceo bij Aditya Birla Retail dat dit jaar vijftien producten lanceerde, terwijl dat aantal in 2009 nog op 25 lag.
Spencer’s Retail bracht in 2010 meer dan honderd producten op de markt, maar wil dit met de helft verminderen. “Het aantal productlanceringen gaat omlaag omdat we marktaandeel willen winnen”, zegt Mohit Kampani van Spencer’s Retail.
Minder productlanceringen door Indiase retailers
Gepubliceerd op 14 juni 2011 om 00:00
Reacties 0