Amerikaanse retailers massaal naar Europa

Steeds meer Amerikaanse retailers proberen voet aan wal te zetten in Europa. Zo was Abercrombie & Fitch met zijn recente entree in Parijs, de laatste in een rij van retailers die in Europa een vestiging opende.

Volgens retailexperts komt dit omdat de manier waarop jonge Europeanen over Amerikanen denken de afgelopen jaren flink is veranderd. Zo’n tien jaar geleden werd er geprotesteerd tegen de globalisatie, terwijl Amerikaanse retailers nu worden verwelkomd door schreeuwende Europese fans. Zo stond tijdens de opening van Abercrombie & Fitch in Parijs een 150 meter lange rij met wachtende fans.

Banana Republic opent zijn eerste Franse winkel later dit jaar. Gap opende onlangs een vestiging in Milaan, en doet binnenkort ook Rome aan. Tommy Hilfiger en Michael Korts hebben gigantische flagshipstores in Parijs gelanceerd. Ook Victiora’s Secret waagt de sprong met een winkel in Londen, de eerste Victoria’s Secret-vestiging buiten Noord-Amerika. “Internet zorgt ervoor dat taalbarrières verdwijnen”, aldus John D. Morris, retailanalist bij BMO Capital Markets. “Veel merken zijn al bekend voordat ze überhaupt in Europa verkopen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!