John Lewis start internationale expansie in Nederland

De Britse warenhuisketen John Lewis heeft dinsdag een deels Nederlandstalige webwinkel geopend. De Nederlandse consument kan in de internetshop terecht voor kleding en huishoudelijke artikelen, meldt de Financiële Telegraaf.

De site is voor John Lewis de eerste stap naar internationale expansie. “Als we succesvol zijn in de landen om ons heen, willen we betalingen in euro’s accepteren en webwinkels ontwikkelen die gericht zijn op een specifiek land”, aldus online manager Emma McLaughlin.

Nederlanders weten de webwinkel van de Britse keten al te vinden. Zo’n dertigduizend bezoekers van de website komt uit Nederland, aldus McLaughlin. Ze is gerust op succes: “In de eerste twee uur hebben we al twee verkopen uit Nederland gehad, en dat zonder marketingactiviteiten.”

Onlangs maakte de Britse winkelketen Marks & Spencer, met de Nederlander Marc Bolland aan het roer, al bekend weer winkels te zullen openen in West-Europa.

Lees ook: Amerikaanse retailers massaal naar Europa

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!