De Britse warenhuisketen John Lewis heeft dinsdag een deels Nederlandstalige webwinkel geopend. De Nederlandse consument kan in de internetshop terecht voor kleding en huishoudelijke artikelen, meldt de Financiële Telegraaf.
De site is voor John Lewis de eerste stap naar internationale expansie. “Als we succesvol zijn in de landen om ons heen, willen we betalingen in euro’s accepteren en webwinkels ontwikkelen die gericht zijn op een specifiek land”, aldus online manager Emma McLaughlin.
Nederlanders weten de webwinkel van de Britse keten al te vinden. Zo’n dertigduizend bezoekers van de website komt uit Nederland, aldus McLaughlin. Ze is gerust op succes: “In de eerste twee uur hebben we al twee verkopen uit Nederland gehad, en dat zonder marketingactiviteiten.”
Onlangs maakte de Britse winkelketen Marks & Spencer, met de Nederlander Marc Bolland aan het roer, al bekend weer winkels te zullen openen in West-Europa.
Lees ook: Amerikaanse retailers massaal naar Europa
John Lewis start internationale expansie in Nederland
Gepubliceerd op 22 juni 2011 om 00:00
Reacties 0