Retailers moeten personeel beter trainen om de winkelervaring te verbeteren. Dit is de uitkomst van een onderzoek dat Retail Systems Research (RSR) heeft uitgevoerd in opdracht van RedPrairie.
Door de opkomst van webshoppen en sociale netwerken zijn consumenten beter geïnformeerd dan menig winkelmedewerker. Het onderzoek richtte zich op de rol van de retail bij winkelervaringen via meerdere kanalen. Het onderzoek laat zien dat er een steeds grotere informatiekloof is tussen consumenten en winkelpersoneel.
De meeste klanten lopen een winkel binnen met recensies, beoordelingen, prijsvergelijkingen en gedetailleerde productinformatie. Slechts 35 procent van de retailers geeft zijn personeel toegang tot dit soort informatie in de winkel.
Een andere conclusie uit het onderzoek is de kans om service terug te brengen in klantenservice. Dit door winkelmedewerkers toe te staan voorraad vast te houden of voorraad via andere kanalen te verkopen, bijvoorbeeld met de ‘endless aisle’- of ‘save the sale’-mogelijkheden.
‘Retail moet personeel beter trainen’
Gepubliceerd op 22 juni 2011 om 00:00
Reacties 0