‘Retail moet personeel beter trainen’

Retailers moeten personeel beter trainen om de winkelervaring te verbeteren. Dit is de uitkomst van een onderzoek dat Retail Systems Research (RSR) heeft uitgevoerd in opdracht van RedPrairie.

Door de opkomst van webshoppen en sociale netwerken zijn consumenten beter geïnformeerd dan menig winkelmedewerker. Het onderzoek richtte zich op de rol van de retail bij winkelervaringen via meerdere kanalen. Het onderzoek laat zien dat er een steeds grotere informatiekloof is tussen consumenten en winkelpersoneel.

De meeste klanten lopen een winkel binnen met recensies, beoordelingen, prijsvergelijkingen en gedetailleerde productinformatie. Slechts 35 procent van de retailers geeft zijn personeel toegang tot dit soort informatie in de winkel.

Een andere conclusie uit het onderzoek is de kans om service terug te brengen in klantenservice. Dit door winkelmedewerkers toe te staan voorraad vast te houden of voorraad via andere kanalen te verkopen, bijvoorbeeld met de ‘endless aisle’- of ‘save the sale’-mogelijkheden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!