Bijna een kwart van de iPhone en Android gebruikers heeft in het afgelopen kwartaal gebruik gemaakt van shopping applicaties. Dat meldt onderzoeksbureau Forrester Research. Volgens Forrester is dit geen percentage om over naar huis te schrijven, maar moeten retailers vooral niet huiveren om in shopping applicaties te investeren. “Het gaat uiteindelijk om de winst op lange termijn”, aldus het onderzoeksbureau. “Nu geeft slechts zes procent van alle mobiele telefoonbezitters in de VS aan gebruik te maken van mobile shopping, maar ruim twintig procent van de telefoonbezitters geeft aan wel interesse in m-commerce te hebben. Shopping applicaties hebben dus wel degelijk een toekomst.”
Forrester geeft aan dat ruim 44 procent van alle Amerikaanse retailers in 2011 in mobiele applicaties investeert. Een jaar geleden was dat percentage nog vijftien procent. Mobiele applicaties hebben niet hetzelfde bereik als m-commerce sites, maar kunnen consumenten wel een snelle en handige winkelervaring bieden. Volgens experts op het gebied van m-commerce kunnen retailers juist middels een mobiele applicatie klanten aan zich binden.
Smartphonegebruikers terughoudend met shopping-apps
Gepubliceerd op 23 juni 2011 om 00:00
Reacties 0