De verkoop van duurzaam voedsel neemt toe. Supermarkten lopen in absolute cijfers voorop. AGF, koffie/thee en zuivel vormen in omzet de grootste productgroepen, meldt de Monitor Duurzaam Voedsel 2010. Maar het is pas een begin, lezen we in de Voedselbalans 2011. “Er worden stappen gezet, maar het peloton is nog lang niet mee.”
Twee rapporten over duurzaam eten in één week en beide met betrokkenheid van het ministerie van Economische Zaken, Landbouw & Innovatie. De Monitor Duurzaam Voedsel is opgesteld door het ministerie, de Voedselbalans is in opdracht van het ministerie door de Wageningen Universiteit uitgevoerd.
Het ministerie wil vooral indruk maken met flinke groeicijfers: 29,4 procent meer duurzame voeding verkocht, 13,1 meer biologische producten verkocht, al 777 visproducten met het MSC-keurmerk op de markt, 38,5 procent meer biologische eieren gebruikt in het out of home-kanaal. De media pakten deze getallen dan ook gretig op.
Het gehele verhaal is te lezen in het juninummer van RetailTrends. Een introductieabonnement op RetailTrends? Klik hier.
Supers aanvoerder in verkoop duurzaam voedsel
Gepubliceerd op 27 juni 2011 om 00:00
Reacties 0